Marketingstrategie

Een nieuwe folder? Website nog eens veranderen en up to date maken? Of toch enkel via FB en Linked In? Nee, Instagram, ja, zelfs tiktok… . Toch maar nog een meedoen aan een vakbeurs.. vergeet geen bedrijfsfilm aan te maken… en bekijk je SEO. 
Waar gaan we beginnen… ?

Uiteraard is een mix van dit alles dé oplossing. Maar zorg er voor dat je op de hoogte bent van wat deze zaken allemaal betekenen en vergen. Verwerf de nodige kennis van zaken zodat je kunt meepraten met experten en betrokken medewerkers… ook in 20-21… .

Onze docenten hebben allen bewezen expertise en loodsen jullie doorheen alle aspecten van “sales en marketing”

Programma 

ten gevolge van COVID werden de sessies uitgesteld tot mei 2021 

29 oktober 2020           Fundamenten van de marketing
najaar 2021                     Branding, personal branding... iets voor u ?
27 mei 2021                    Misdaad, seks en straffe verhalen
17 juni 2021                    Het belang van bewegende beelden
1 juli 2021                         Een "ja!" krijgen van uw klant? Zo werkt het!
Q3 2021                            Toegepast bedrijfsbezoek
Q32021                              Sociale Media voor de ondernemer anno 2022
18 november 2021      "Checkpoint Charlie"                                             

9 december 2021         Slotactiviteit

 

ten gevolge van de COVID-maatregelen worden alle sessies verder gezet vanaf einde mei 2021

de sessies gaan gewoonlijk door op donderdagavond van 19u30 tot 22u30

 

 

praktische informatie

locatie :    Bedrijvencentrum Wevelgem, Vlamingstraat 4

                     

prijs :        Dit traject kost 1000 euro excl BTW 

 QP Consult is erkend dienstverlener in de pijl opleiding voor subsidie via de KMO Portefeuille. Hierdoor kan u 30% subsidie verkrijgen. 

inschrijven :       Bel 0495/52.72.01 of mail naar info@qpconsult.be

Naar aanleiding van onze vele strategiebegeleidingen en contacten met ondernemers valt het ons op dat vele van die ondernemers zich laten begeleiden door externen voor hun marketingbeleid... en dat is een goede zaak!

Evenwel zijn we overtuigd dat het noodzakelijk is dat u als bestuurder van uw bedrijf best toch enige basiskennis kan verwerven inzake marketing.
Op die manier kan u nog beter communiceren met externen of medewerkers die voor uw bedrijf de marketing strategie bepalen.

kint

Fundamenten van marketing

Vincent Kint • 29 oktober 2020

Vincent Kint (Black and White Company) heeft ruime ervaring in de marketing. Zijn eigen aanpak vloeit voort uit zijn atypische carrière.
Vanuit de hulpverlening switchte hij immers 20 jaar geleden naar een eigen zaak. Met 13 enthousiaste medewerkers maakt hij straf werk van uw communicatieaanpak. De essentie van je bedrijf haalt hij boven met een doorgedreven identiteitsstudie. Samen met zijn klant gaat hij op zoek naar het “waarom” van jouw bedrijf en wat de betekenis daarvan is voor jouw klanten. Waarom kiezen ze voor jou? Hoe breng je een persoonlijk verhaal op een digitale manier?
Leer alles over je digitale avatar en hoe je die in de markt zet, zodat je een maximale conversie bereikt. 

Na Vincent zijn passage heb je duidelijke inzichten  verworven over je product of dienst in de markt zetten, zowel offline als online.
De zin en onzin van het digitale tijdperk uitgelegd.

Marketingfundamenten voor KMO’s - met inspirerende voorbeelden uit de eigen regio…
Wat is uw verhaal?

lammertyn

Social media voor bedrijven anno 2021: wie, wat, waarom, hoe, wanneer, hoeveel, ...

Stefaan Lammertyn • najaar 2021

Stefaan Lammertyn is Communication Manager van AZ Groeninge.

Vanuit zijn ruime ervaring (oa als zaakvoerder van het online communicatiebureau  Pixular in Roeselare) heeft Stefaan een professionele kijk over sociale media en hoe een ondernemer/organisatie vandaag en morgen dit medium kan inzetten als strategische troef.  Zijn motto “Netwerken is net als werken” brengt hij dagelijks in de praktijk.  Sociale media helpen hem daarbij. 

Programma > Inhoud - Sociale Media, wat zijn dat nu eigenlijk? - Het sociale media landschap: door het bos de bomen - Twitter, LinkedIn, Instagram en Facebook voor mijn bedrijf/organisatie - Geen magie maar strategie: 11 geboden om sociale media succesvol te gebruiken - U vraagt, wij draaien.

reinout

Branding, personal branding... iets voor u?

Reinout Van Zandycke • 29 najaar 2021

In deze sessie zal Reinout Van Zandycke, zaakvoerder van Exposure uit Roeselare een introductie geven over hoe je je bedrijf kan doen groeien door te investeren in personal branding.

Bij veel grote bedrijven hangt 15% à 20% van het imago af van de CEO zijn personal brand.
Bij kmo’s is dit meestal nog veel meer.

Daarom krijg je in deze luchtige en concrete workshop tips en adviezen om op een effectieve manier met je eigen merk aan de slag te gaan. De modellen worden vergezeld met veel lokale en internationale voorbeelden.

jeroen thibaut

Misdaad, seks en straffe verhalen

Jeroen Thibaut • 27 mei  2021

Een goed idee is goud waard, maar hoe krijg je het neergeschreven?

We bekijken hoe je ervoor zorgt dat je lezers écht lezen wat je schrijft en daarna doen wat je vraagt. Van aandacht trekken, over jezelf verkopen tot scanbaar schrijven voor het internet. Praktische schrijftips en slimme methodes die je woorden kracht bijzetten.

Jeroen Thibaut (FIKZ Copywriting) helpt kmo’s om makkelijk nieuwe klanten te bereiken en te halen. Met heldere, goed geschreven teksten die aanzetten tot actie.  

kurt vandemaele

Het belang van bewegende beelden en hoe ze zelf eenvoudig te maken...

Kurt Vandemaele • 17 juni 2021

Kurt Vandemaele is al meer dan dertig jaar als journalist in zowat alle media. 24 jaar schreef hij voor Humo.  En tussendoor was hij jarenlang te horen op Radio 2, presenteerde hij op Canvas, VT4 en WTV-Focus. 

Bij kingkong.be maakte hij met enkele journalisten de eerste internettelevisie, nog voor youtube bestond. Op de regionale tv, WTV-FOCUS, maakte hij programma’s die hij zelf filmde, lang voor het normaal was dat journalisten in hun eentje de straat op trokken. Nadien regisseerde hij vaker reportages voor tal van zenders. En dat allemaal zonder enige technische bagage. Hij behielp zichzelf altijd. En tegenwoordig wordt het alsmaar makkelijker.

Iedereen kan boeiende filmpjes maken.  Gewoon met je gsm. Communiceren in beelden wordt ook alsmaar noodzakelijker. Want op sociale media worden bewegende beelden veel meer geconsumeerd dan woorden. Wie iets te vertellen of te verkopen heeft, zorgt er dus maar beter voor dat hij of zij het ook kan zeggen met bewegende beelden.

Kurt Vandemaele houdt na al die jaren vol dat hij er helemaal niets van kent, maar daardoor is hij de man die kan uitleggen hoe je zelf een filmpje maakt, als je er niets van kent.

geert delobelle

Een "ja!" krijgen van uw klant? Zo werkt het!

Geert Delobelle - 1 juli 2021

Geert Delobelle staat voor:

  • Salesatelier: salestrainingen en –coaching om u te helpen scoren bij hun klanten
  • Auteur van 3 boeken en digitale learningtools over sales
  • Zelfstandig business consultant voor Thomas International people assessments, accurate meetinstrumenten om rekruteringsrisico’s te beperken en productiviteit en motivatie van uw personeel te bevorderen
  • Docent hogeschool Vives.

Wat maakt dat iemand “ja” zegt op uw voorstel voor een afspraak, reageert op uw mail, akkoord is met uw offerte? Niet meer twijfelt en
sneller beslist?
Hoe kan je voorkomen dat iemand “nee” zegt?
En wat als de klant “nee” zegt of “ja, maar..”?

In tekst, woord en beeld geven we u 10 tallen dagelijks bruikbare tips om die “ja” te krijgen. Allemaal kleine porretjes om uw boodschap kracht bij te
zetten.

Daag Geert uit en kom af met uw moeilijkste “neen’s"

herman

Toegepast Bedrijfsbezoek en Checkpoint Charlie

Herman Hillaert -   najaar 2021

Op 29 april 2021 gaan we een bedrijf bezoeken dat “excelleert” in minstens in 1 van de KUUK – onderdelen die dit jaar aan bod zullen komen . We leggen dit vast in de loop van ons traject en zullen de deelnemers hierbij betrekken. Zeker de moeite ! Tijdens ‘Checkpoint Charlie” krijgt iedere deelnemer de kans zijn/haar
marketingstrategie (of een onderdeel ervan) toe te lichten aan de groep en in dialoog te gaan met hen… zie het als een klankbordsessie, als een test…. Dergelijke oefening wordt samen met QP Consult en de experten voorbereid zodat je, maximaal, verrijkende info en advies zult krijgen van experten en collega-ondernemers